"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah. ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha..."

MAMA TINA'S OTHER BLOGS

  • Ain & QASEH - Ain, sweetheart kami Alami masalah alahan hidung & tonsil yang serius sejak berumur setahun lebih. Ulang alik klinik tu perkara biasa bagi kami. Dia akan m...
    1 year ago
  • Demam RJ Mula Kembali!! - MARISSA yang cantik manis.. Jangan salah nama sudah. Baru nak kenal nama2 RJ ni sebab susah nak menyebut dalam group..huhu Ingatkan dah mati aritu.. Layan....
    2 years ago

Friday, August 14, 2009

Tina Batuk Dan Selsema Pulak..

Minggu ini Tina batuk dan selsema pulak. Bila batuk boleh sampai muntah-muntah. Sejak awal minggu ni, Tina tak lagi midnight feeding sebab setiap kali bagi susu, sekejap lagi dia akan batuk dan muntahkan semuanya. Kesian sangat. Sampai susu keluar dari hidu ng. Jadi untuk tak menganggu tidur Tina, mama cuma bagi dia air masak campur glokos aje. So far ok la.. dia tak muntah.

Selera makan dia menurun dengan mendadak. Lepas 2 hari batik mama bawak Tina jupa Dr. Chum, kata doktor Tina tak demam cuma batuk dan sedikit selsema je.

Musim-musim H1N1 ni risau la kalau demam. Takut jugak kan..maklumlah budak kecik. Mana tau apa-apa. Tapi kami elakkan bawak Tina kat tempat-tempat yang crowded. Sebagai langkah berjaga-jaga kan..

Cepat sihat ye sayang..mama risau la tengok Tina batuk-batuk..

3 comments:

lily azliyana @ mama zara said...

siannye tina. rajin2 makan ubat biar cpt baik k..zara pon ade sket2 batuk. dhla nk bg makan ubat punyelaa susah. hopefully anak2 kite oklaa kan.

skang pon dh jarang kuar jalan2. tunggula isu penyakit ni reda barula berani nak merayap semula..=p

MeRy said...

Hope Tina will recover soon...\

Qistina's Mama n Abah said...

Mama Zara - tu la..risau tau setiap kali dengar dia batuk..mcm susah sangat nak keluarkan kahak..tapi tina ni senang nak bagi makan ubat..

saya pun tak bawak dia jalan sangat..takut kan..kat jb ni pun dah banyak H1N1..eeeiii..takut la..

Mery - Thanks for your concern..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...