"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah. ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha..."

MAMA TINA'S OTHER BLOGS

  • Ain & QASEH - Ain, sweetheart kami Alami masalah alahan hidung & tonsil yang serius sejak berumur setahun lebih. Ulang alik klinik tu perkara biasa bagi kami. Dia akan m...
    1 year ago
  • Demam RJ Mula Kembali!! - MARISSA yang cantik manis.. Jangan salah nama sudah. Baru nak kenal nama2 RJ ni sebab susah nak menyebut dalam group..huhu Ingatkan dah mati aritu.. Layan....
    2 years ago

Sunday, January 31, 2010

Trauma Kejadian Pecah Rumah Menghantui...

Selepas kejadian rumah hampir dipecah masuk 2 hari lepas, mama mengaku sangat takut hingga kelihatan macam fobia dan trauma. Hari pertama kejadian, abah kata muka mama sangat pucat dan mama tak berselera nak makan. Maka mama ajak abah tido rumah MIL. Mama sangat mengantuk, hinggakan sakit kepala dibuatnya. Abah ajak mama tido kat rumah tapi mama tanya abah balik, boleh ke kita tido? Mama rasa tak boleh lelap.. takut. So abah kesiankan mama. Kami tido rumah MIL. Mama terjaga beberapa kali..tapi teringat kami dirumah MIL, mama tidur lagi..

Malam kedua pun sama. Walaupun mama dah mintak air untuk kembalikan semangat, rasa takut masih sangat tebal. Dan malam kedua pun kami tido rumah MIL di Tun Aminah. Dan menurut abah, mama menjerit-jerit jam 3 pagi. Mama tak sedar, abah kata mama jerit serupa dan sekuat mama jerit masa mama nampak orang2 yang nak pecah masuk tu.

Malam ini kami dirumah. Mak dan abah mama ada. Mereka datang petang tadi. Malam menjelang dan hati mama tak tentu arah.. rasa takut masih sangat kuat. Tapi disebabkan mak dan abah ada..tak lah takut sangat..

Macam mana bila mak & abah balik esok.. Ya Allah..berikanlah mama kekuatan untuk menghadapi tekanan perasaan ini. Mama memang rasa takut sampaikan sedikit bunyi pun dah buat jantung mama berdegup laju.. takut..

Ya Allah yang maha berkuasa atas segalanya..tenangkan lah hati ini. Berikanlah mama kekuatan Ya Allah.. kerana sesungguhnya tiada apa yang akan terjadi tanpa keizinan-Mu.. bantulah aku!

9 comments:

adda said...

salam sha, alhamdulillah takde apa2 terjadi pada sha n family.. mmg trauma kan w/pun xpernah merasa tp boleh bayangkan.. bayangkan rumah yg kite rasa selamat selama ni tetiba je rasa x selamat.. buat masa ni sha cuba ambil masa tenangkan diri. minta polis selalu buat rondaan. yg penting simpan no polis n kalau ada apa2 yg mencurigakan jer terus call polis. pastu beli lah penggera keselamatn or self alarm yg bunyi polis tuh.. tak tau nak tolong sha mcm mana .. take care ok

Riena @ MamaAneesa said...

Salam Sha, take care your family...Nasib Baik tak ada apa2 terjadi....kalu riena pun sure pucat macam sha gak....so, hope Sha and Hubby sentiasa berjaga2....

Dilla Ady said...

alahai kak noi..siannye akak..mesti trauma sgt nih..dilla baca pun sgt2 menggigil badan nih..tak dapat bayangkan camne takutnye kalu dilla di tempat akak..da la dilla nih penakut..

mmg kurang ajar btul perompak tu kan..org da jerit2 dia boleh agah2 lagi nk takutkan kite..kalu abg icam tak kuat mesti diorang da dapat masuk..

dilla paham akak mesti sgt fobia nk duduk kt umah sendiri dan akan amik mase yang lama tuk sembuh dari rase takut..takpe, jgn risau, u should feel that..normal people should feel that..

bykkan doa, tawakal semoga Allah lindungi korang sekeluarga dan mintak dijauhkan dari perkara2 macam nih lagi..

Dilla Ady said...

alahai kak noi..siannye akak..mesti trauma sgt nih..dilla baca pun sgt2 menggigil badan nih..tak dapat bayangkan camne takutnye kalu dilla di tempat akak..da la dilla nih penakut..

mmg kurang ajar btul perompak tu kan..org da jerit2 dia boleh agah2 lagi nk takutkan kite..kalu abg icam tak kuat mesti diorang da dapat masuk..

dilla paham akak mesti sgt fobia nk duduk kt umah sendiri dan akan amik mase yang lama tuk sembuh dari rase takut..takpe, jgn risau, u should feel that..normal people should feel that..

bykkan doa, tawakal semoga Allah lindungi korang sekeluarga dan mintak dijauhkan dari perkara2 macam nih lagi..

MeRy said...

Takecare...I can understand ur fear. Hope everything will be fine.

** Perfect Love ** said...

Salam...
saya sedih baca kejadian yang menimpa awak ni. Hopefully trauma awak beransur pulih sedikit demi sedikit. dalam keadaan sekarang ni.. sy rasa cuba duduk dalam rumah sendiri dan amalkan mebaca yassin setiap hari bagi meredakan hati dan perasaan yang trauma tuh. kalau awak jauhkan diri dr rumah tu.. takut trauma tu makin tak hilang.

Saya tau bukan mudah nak lupakan .. tp awak boleh cuba yek.

Tp mmg bersyukur sgt2... Allah masih tolong awak & family. kalau awak tak terjaga masa tu.. kita pun tak tau apa yg berlaku.

Banyak2 berdoa dan amalkan doa2 terutama ayat kursi untuk menjadi pendinding kepada kita.

Qistina's Mama n Abah said...

Terima kasih semua.. terima kasih kerana memahami perasaan saya waktu ini. Memang susah tapi saya tetap cuba untuk mengurangkan sendiri trauma nih. Bukan senang, tapi saya mesti rasa selamat semula didalam rumah saya setelah berbagai usaha saya dan suami lakukan. Selebihnya kita serahkan pada ALLAH.

Bila terasa takut, saya akan baca ayat kursi sebanyak mungkin. Alhamdulillah hati saya tenang sedikit demi sedikit..

Terima kasih semua... saya bertuah mempunyai rakan2 blogger yang sangat prihatin..

Mummy Gwen said...

OMG...I'm so shocked to read bout what happened. Maybe you should tighten the security of your house. Install alarm and CCTV. Put a stick/rod between the sliding door.

Truly understand how you feel. I hope you will feel safe agin at your own home. God bless.

Qistina's Mama n Abah said...

Thank you mummy gwen..It was a scary experience. And I really hope that every friend of mine will prepare themselves in case this happen..but I hope not to all of you..

GOD still loves us..thanks ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...