"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah. ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha..."

MAMA TINA'S OTHER BLOGS

  • Ain & QASEH - Ain, sweetheart kami Alami masalah alahan hidung & tonsil yang serius sejak berumur setahun lebih. Ulang alik klinik tu perkara biasa bagi kami. Dia akan m...
    1 year ago
  • Demam RJ Mula Kembali!! - MARISSA yang cantik manis.. Jangan salah nama sudah. Baru nak kenal nama2 RJ ni sebab susah nak menyebut dalam group..huhu Ingatkan dah mati aritu.. Layan....
    2 years ago

Tuesday, October 26, 2010

Bunyi Siren Pukul 1:30 Pagi???

Aduh..pening kepala mama waktu menulis entry nih. Bukan apa, malam tadi kami tidur pukul 12 tengah malam sebab Tina masih nak tengok cd. Jadi mama sengaja tutup tv, cd & lampu..so tak lama semua terlelap termasuklah Tina..

Tiba2 mama terjaga sebab abah terjaga dalam keadaan panik & terkejut. Terus je meluru tekan suis siren sebanyak 2 kali. Mama apalagi..terperanjat lah. Dah lah mama ni masih ada trauma org nak pecah masuk rumah dulu tu..la ni terkejut lagi selepas satu kejadian terkeut jugak minggu lepas. Aih..macam nak pecah jantung ni dap dup dap dup

Sebab abah masih kat suis siren, mama cepat2 tengok kat tingkap depan..tingkap bilik..sebab kebetulan alarm luar pintu berbunyi bertalu2.. kalau korang pun..mesti panik kan..

Selepas bertenang & jalan satu rumah..check semua..barulah kami duduk...

Angin sangat kuat rupanya..jadi alarm pintu berbunyi sebab pintu pun kena tolakan angin yang kuat. Kami memang tau..area rumah ni memang menerima angin yang sangat kuat. Hingga boleh menghasilkan bunyi pada tingkap rumah dan dalam satu keadaan lain..boleh menggegarkan sliding door jugak..

Ini semua pernah berlaku siang hari..waktu nak hujan cam tu..angin kuat kan..

Tapi sebab terkejut..mama tak boleh tidur dah hinggalah post ini mama tulis..begitulah ceritanya..

p/s - mama rasa mcm perlu bantuan pulak nak memulihkan trauma kejadian dulu..

4 comments:

lily azliyana @ mama zara said...

uiskkk..mmg suspen tu sha..bunyi angin jek rupenyer..yekla, klu jadik sha pon, mesti teringat peristiwa lame tu kan..sape tk fobia ngan kisah cemas mcm tuh..kite yg kna pecah masuk wktu tido ni pon rase takuttttt je smpai skang..mintak2 takdelah kejadian buruk berlaku pade keluarga kite lagi

MeRy said...

When I read your blog's halfway..i thought da thief lagi..but lucky it was only strong wind which make the alarm to rang.

mohd noor hisham said...

sorry la ma...biar false alarm...as long as we be ready....jangan buat tak tau jer....at least kita berjaga jaga.

as for ur trauma...hmm....rilek la...tawakal jer...takda pe..jangan la risau sangat. kan home sweet home...

Sarah's Daddy and Mommy said...

Good that now you have alarm installed at your home. More safe yea.

Maybe your alarm has been is too sensative with vibration, thats why it easily trigger.
Anyway, it is good to check no matter how..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...