"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah. ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha..."

MAMA TINA'S OTHER BLOGS

  • Ain & QASEH - Ain, sweetheart kami Alami masalah alahan hidung & tonsil yang serius sejak berumur setahun lebih. Ulang alik klinik tu perkara biasa bagi kami. Dia akan m...
    8 years ago
  • Demam RJ Mula Kembali!! - MARISSA yang cantik manis.. Jangan salah nama sudah. Baru nak kenal nama2 RJ ni sebab susah nak menyebut dalam group..huhu Ingatkan dah mati aritu.. Layan....
    8 years ago

Saturday, July 2, 2011

White Detox Foot Patch

Orang lain dah lama dah men'detox'kan diri melalui kaki..huhu..mama baru nak cuba. Sebab sebelum ni abah jek yang selalu pakai. Mama tak pernah pun tampal menampal nih.

Tapi semalam white detox foot patch yang mama pesan dah sampai pun. Alang-alang ambik banyak pcs jugak so, mama pun berkenan la nak menampal jugak malam tadi hehe..

Nak ikutkan ada banyak jenis foot patch ni. Korang browse la sendiri..berlambak2 info ada. Mama nak share pun, kebanyakan info ni milik blog2 yang terbabit..hak milik dorang. Kang nak share2 takut dorang bising plak. so kalau nak baca sila browse jek ye..tq



Yang mama beli ni Jun Gong White Detox Foot Patch namanya kalau tak silap. Sebab bila tengok gambar comparison kat yahoo tadi.. Detox Pad Korean OEM dengan Jun Gong White ni hampir sama..ada sikit jek beza. Tapi bab harga..banyak beza okeh.. pandai2 korang la nak cari yang murah.. ada bukan takde..tapi kene cari & beli dalam kuantiti pcs yang agak banyak la gitu.. Nak beli 10 pcs..nak dapat murah.. buat sendiri la beb..huhu

Dan macam mama cakap, bila itemnya beza, rupa result dia pun beza jugak. Jun Gong White Foot Patch ni bila korang bukak dari kaki esoknya.. kaler dia hitam okeh..

Kalau Korean OEM punya..result dia kaler coklat2 gitu..

Tapi overall function dia sama jek. Dan katanya ada yang slimming punya..kaler gold.. ye ke tidak men'slimming'kan.. wallahuaklam





JUN GONG WHITE DETOX FOOT PATCH





Psst.. kata dorang nak tau beza korean & jun gong..korang tengok line HIJAU kiri kanan bahagian atas setiap patch tu.. kalau JUN GONG line dia ada dua je kiri kanan bahagian atas. kalau korean ada 4 line..2 atas..2 bawah..






RESULT PENGGUNAAN HARI PERTAMA



Kenapa mama punya patch ada yg masih putih? Patch ni sebenarnya beso dari kaki mama. mana yang putih tu maknanya tak lekat dengan betul..ah namanya beso patch dari kaki kan..huhu.. tu sebelah mama lekat melintang, sebelah lagi lekat menegak..pun sama jek..beso patchnya..





Tengok patch abah..semua jadi hitam kan? Ha..sebab kaki abah beso. Patch ni semuat2 kaki dia sebab tu semua bahagian digunakan..






Katanya lagi.. warna hitam atau coklat (ikut jenis foot patch dia la...) ni bukanlah warna toksin yang ada dalam badan kita tu.. kusmangat kan kalau kaler itam cam ni toksin dia..takut nengoknya

Warna hitam or coklat ni terhasil kerana toksin yang keluar melalui peluh kita bertindakbalas dengan herba pada foot patch. Lalu terhasillah warna hitam or coklat. In this case, kaler hitam ye..

Dan menurut info yang mama baca lagi, warna akan berubah menjadi lebih cerah bila toksin berkurangan dalam badan.. gitu..

Dan lagi, lebih banyak toksin dalam badan maka lebih jijik la hasilnya. Katanya ada yang siap berlendir2..berminyak2.. ntah apa jenis toksin sudah terkumpul dalam badan..wallahuaklam ye..

Ok la ye korang..itu sahaja info yang nak di sharing buat masa ini

3 comments:

MeRy said...

what is that? so curious..

Sha@Mama TinaAzra said...

Mery, its foot detox. you just tampal pada tapak kaki. overnight..then morning you tengok the result..

I ingat i sorang je yang tak pernah guna..you belum pernah cuba ye?

Lelord said...

hehhehe ok ke beb

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...