"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah. ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha..."

MAMA TINA'S OTHER BLOGS

  • Ain & QASEH - Ain, sweetheart kami Alami masalah alahan hidung & tonsil yang serius sejak berumur setahun lebih. Ulang alik klinik tu perkara biasa bagi kami. Dia akan m...
    8 years ago
  • Demam RJ Mula Kembali!! - MARISSA yang cantik manis.. Jangan salah nama sudah. Baru nak kenal nama2 RJ ni sebab susah nak menyebut dalam group..huhu Ingatkan dah mati aritu.. Layan....
    8 years ago

Tuesday, August 23, 2011

Berjaya Mengharumkan Rumah..

Ayat penuh..
berjaya mengharumkan rumah dengan bau kuih raya yg dibakar sendiri..huahuahua...


Ala..gurau2 pun tok leh tau..bukan apa selama bertahun lepas..mama ni malas beno nak cuba buat kuih raya sendiri. Asyik la mengharapkan mak & MIL mama jek yang buat kuih. Mama tolong gitu2 jek..dah tu dengan tak malunya amik kuih korang..huhu..

Tapi tahun ni mama berjaya juga turun ke dapur sampai sakit2 pinggang buat kuih raya. Barulah faham perasaan pembuat kuih raya sekelian. Huhu..penat tau..

Dan mama cuma pilih 2 resepi kuih dari KONGSI RESEPI untuk dibuat.. mama tak share dengan korang resepi dia la..kalau nak gi google kat kongsi resepi.. berlambak2 resepi kuih ada..

Jom tengok rupa kuih raya mama.. hukhukhuk..




Ini biskut nestum namanya ye kawan-kawan..huhu. okeh tak? mama lupa yang kat rumah ni takde acuan kuih. Nak senang mama bulat-bulatkan dengan sudu pastu penyekkan sket dengan garfu.. senonoh juga rupanya tu..

Mama bakar kasi rangup sket lah sebab kalau tak for sure abah & Tina tak suka nanti. Kami memang suka yang rangup & yang momtot kuih coklat2 gitu..crispy weh..






Yang ini cornfalkes rollerball..tapi dok dlm paper cup.. :)














Ha ..yang ini mama tau dah silapnya. Kalau buat kuih bercornflakes..jangan letak cornflakes kat dlm adunan..nanti masa bakar dia mesti rasa lemau. Mama ada cuba sket..rasanya tak crispy la..

But yang lain2 memang mama bulatkan dengan sudu..golekkan dlm cornflakes..pastu bakar..okeh la..syiok gak.


Sejak jek buat kuih raya..Tina pagi2 bangun akan mintak sekeping dua.. :) especially biskut nestum. dia suka sangat..

Mama dah bagi MIL, kakak ipar mama.. anak2 sedara abah rasa..diorang paling suka kat biskut nestum.. :)
i like lah..

so.. next time bolehlah google resepi yang lain plak ek..










2 comments:

Lily@MamaZaraZareef said...

beshnye buat cookies raya sndiri..kite ni ntah bile nk dpt seru..oven pon tak terbeli2 pon lagi ni haaa..huhu

Lelord said...

pheeweeet semangat raya ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...