"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah. ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha..."

MAMA TINA'S OTHER BLOGS

  • Ain & QASEH - Ain, sweetheart kami Alami masalah alahan hidung & tonsil yang serius sejak berumur setahun lebih. Ulang alik klinik tu perkara biasa bagi kami. Dia akan m...
    1 year ago
  • Demam RJ Mula Kembali!! - MARISSA yang cantik manis.. Jangan salah nama sudah. Baru nak kenal nama2 RJ ni sebab susah nak menyebut dalam group..huhu Ingatkan dah mati aritu.. Layan....
    2 years ago

Wednesday, October 19, 2011

Passion


Masa mama kecik2 dulu, mama sangat giler dengan buku.. and so as my lil princess now. Kalau bawak berjalan.. terpandang kedai buku..mesti nak masuk. Pusing2..belek2 buku even tak beli..

sometimes kesian jugak.. mama & abah kalah.. belikan jugak. Walaupun dia belum berapa pandai nak sayang barang..minat & passion dia tu buat kitaorg kagum..

Bak kata nenek dia..my MIL..
" kalau budak lain..bolehjadi bila kita tolak dia msuk kedai buku..dia hapah takmo. Tapi Tina ni..dia pulak yang tarik tangan kita masuk kedai buku.."

Hopefully kami dah semai minat yang mendalam.. amin..

8 comments:

Lily@MamaZaraZareef said...

zara suke jugakla ngan buku lagi2 klu buku pasal princess...tp kejanye asyik belek2 jekla..nk baca tk pandai lagi..agagagaga

Diamilikku said...

samalah alesha ngan aisy pun...bukan pandai aprreciate buku..tapi everytime nampak kedai buku..mesti ajak masuk...huhuhu...betul lah sha..harap2 diorang akan lebih menghargai bila besar nanti

Mamamya said...

sama dgn damya n afiqah.....kami x penah galakkan dia beli mainan....so,bila jalan pantang nakpak kedai buku....alhamdulillah,baba x penah lokek klu anak2 minta buku...kdg2 sekali beli mencecah RM50++ sbb 2 org kan....dan hasilnya damya dah mahir menulis n membaca n mencongak (tambah/tolak) sifir baru hafal sampai sifir 2....ok la tu... :)

Lelord said...

najlaa pun sama wpun x pandai lg membaca buku tetap nak beli. tak kisah la belek pun belek la janji ada minat

Sha@Mama Tina said...

Lily@Mamazarazareef - ala..sama jek lily..huhu

Sha@Mama Tina said...

Sue - amin..harap2 pun begitu..foundation tu yg penting..

Sha@Mama Tina said...

Mamamya - betul is..kenkadang ada jugak la beli menan tapi jarang.. buku memang selalu..naik penuh almari kecik dia..

Sha@Mama Tina said...

Lela - bagus3x.. semoga minat ini terus disemai sebaiknya.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...