"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah. ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha..."

MAMA TINA'S OTHER BLOGS

  • Ain & QASEH - Ain, sweetheart kami Alami masalah alahan hidung & tonsil yang serius sejak berumur setahun lebih. Ulang alik klinik tu perkara biasa bagi kami. Dia akan m...
    8 years ago
  • Demam RJ Mula Kembali!! - MARISSA yang cantik manis.. Jangan salah nama sudah. Baru nak kenal nama2 RJ ni sebab susah nak menyebut dalam group..huhu Ingatkan dah mati aritu.. Layan....
    8 years ago

Wednesday, February 22, 2012

Kenapa Kesedaran Baru Datang Sekarang?

Sebenarnya bukan tak sedar.. tapi cuma sambil lewa. Apanya?

Keburukan menggunakan tuala wanita aka sanitary pad. Hepp.. jenama2 jangan sebut nanti kene saman tak pasal2. Tak rasa mama sorang je tak sedar. tapi ramai kawan-kawan mama sekelian pun ramai tak ambil berat.. penggunaan tuala wanita tu sebenarnya tak sihat langsung.

Ye lah.. kita nak senang je kan. dah pakai.. cuci2..pastu boleh buang @ tanam. Konon2 dunia serba maju la. Tapi kita lupa yang hal2 berkaitan kesihatan tak boleh dipandang ringan..

Korang boleh google dan baca. Mesti korang akan jumpa perkataan klorin, pulpa, antara bahan-bahan yang digunakan untuk memutihkan material yang dibuat tuala wanita kita. pastu korang fikir tak.. kita dok syok2 pakai kat bawah sana.. berjam2.. tanpa fikir wap ke haba tak sihat ke.. habuk2 material tu meresap masuk ke dalam sistem kewanitaan.. kan.. ngeri..

Jadi, atas kesedaran tu.. mama tekad untuk memulakan menses period mama dengan tuala wanita yang lebih "sihat" sumbernya..

Setelah puas mencari2.. membaca berbulan2.. maka mama pilih MAMA PATCH, ada lagi beberapa jenama lain tapi hati terpaut pada yang ini juga.

Kalau dilihat.. dari sudut harga pun memang jauh bezanya dengan tuala wanita biasa yang RM6++ dah boleh dapat yang 20pcs tu kan..

Tapi fikirkanlah kesannya pada kita wanita, fikirkan juga berapa banyak duit dah kita buang dalam tong sampah atau tanam.. sepertimana kita melupuskan @menanam tuala wanita kita.. berapa banyak? cer kira..

So.. cer amik sket masa.. baca2 dan fikir...

Wallahuaklam.. pilihan ditangan masing-masing..


** sekarang ni MAMA PATCH ada buat monthly promotion untuk cloth pad ni..cer korang tengok .. sweet2 semua kan..













MAMA PATCH tak bayar mama tau untuk buat post ni.. mama je terasa nak share dengan korang2 semua. All the pictures.. credit to MAMA PATCH

4 comments:

Ayu said...

Wahhhh...sukanya YM.utk Ladies pun dah aderrr...ingatkan for baby je ada Cloth diaper, :). Kalo nak tahu Ym mmg pengguna cloth diaper setelah sekian lama.so..dengan kewujudan mama patch ni, boleh la YM guna.yay!!thanks dear!suka sgt...nak pi terjah la...thanks taw.::)

Sha@Mama TinaAzra said...

YM.. sha ni baru nak sedar diri.. harap2 ini permulaan yang bagus untuk sha..

welcome.. sharing is caring kan.. nanti boleh lah kita share2 citer kan.. :)

Ayu said...

Sha...YM dah beli.hehe.Tgh tggu la skg ni.Excited ni.:)

Sha@Mama TinaAzra said...

hehe..sha dah basuh dah.. tak sabar pulak nak guna.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...