"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah. ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha..."

MAMA TINA'S OTHER BLOGS

  • Ain & QASEH - Ain, sweetheart kami Alami masalah alahan hidung & tonsil yang serius sejak berumur setahun lebih. Ulang alik klinik tu perkara biasa bagi kami. Dia akan m...
    1 year ago
  • Demam RJ Mula Kembali!! - MARISSA yang cantik manis.. Jangan salah nama sudah. Baru nak kenal nama2 RJ ni sebab susah nak menyebut dalam group..huhu Ingatkan dah mati aritu.. Layan....
    2 years ago

Sunday, April 15, 2012

Update : Monavie selepas lebih 2 minggu




Mama, Tina & abah sedang minum monavie.. rasanya dah melepasi 2 minggu pun..

So far, kat Tina..
Tina batuk seminggu selepas memulakan monavie. cukup seminggu batuk..kini dia selsema pulak. Kerap jugak muntah lendir jernih yang banyak tapi yang paling ketara bila bangun pagi dia dah tak alami hidung yg mcm tersumbat tu. Tapi sejak 2 3 hari ni selsema.. so mcm tersumbat la hidung pepagi. Kalau tak.. memang hidung dia clear..


Mama..
Belum seminggu minum monavie pun mama dah terasa asyik nak buang kahak. Bila menunduk kat singki utk meludah.. terasa lendir nak mengalir keluar.. tapi bila hembus kat hidung..takde pape..

Kul 5 pagi sehari dua lepas.. mama berkahak dan ada cebisan darah beku.. sikit je la. sehingga ke hari ini pun masih terasa nak berkahak..


Abah..
Abah pun sama mcm mama.. sejak2 monavie ni kata dia makin kerap nak buang kahak & lendir. may be sebab abah smoking kan.. so that2 good la..


Okeh.. yang ni mama kopipes dari stokis monavie..




KESAN-KESAN PEMULIHAN


Peringatan buat semua... Kesan- kesan pemulihan pada setiap individu adalah b'lainan b'dasarkan penyakit...


Kesan2 ini hanyalah mengambil masa 2 ke 14 hari dan selepas itu anda akan berasa selesa dan b'tenaga...


Amalkan minum Monavie dan anda akan rasai kelainan pada sistem badan anda...


* Badan Berasid : Letih, Lesu, Dahaga, Kencing Banyak, Demam Panas

* Tekanan Darah Tinggi : Sakit Kepala, Pening

* Sistem Penghadaman : Panas, Dada rasa tertekan, Rasa Muntah

* Usus Perut : Sering Berak, Minor Cirit Birit

* Hati : Muntah, Kulit Gatal, Bintik-bintik pada kulit

* Hati Keras : Tahi mengandungi titik darah

* Buah Pinggang : Muka bengkak, Kaki bengkak

* Jerawat : Detosifikasi Kulit

* Buasir : Tahi mengandungi sisa-sisa darah

* Asma : Dahaga, Rasa mual, Muntah, Pening, Kahak tersangkut

* Kulit Sensitif : Gatal, Bintik-bintik merah

* Sistem Saraf : Tak boleh masuk tidur dan Aktif

* Sel Darah Putih Berlebihan : Dahaga, Tidur tak lena, Rasa mual

* Sakit Sendi : Rasa kesakitan minimal

* Sakit Puan : Gatal, Bahan buangan kurang atau berlebih, kitaran haid tidak menentu

* Sembelit : Proses detosifikasi pasa usus perut

* Paru-Paru : Batuk, banyak kahak kekuningan

* Hidung Sensitif : Bendalir Tepu


Ha.. hukhuk.. memang betul kahak mama kekuningan.. jadi mama kene teruskan minum monavie ni. Kata stokis.. healing proses ni akan mencapai 3 minggu sekurang-kurangnya..

Nanti mama update lagi ye..

3 comments:

MommyAngel said...

Sounds like a good product! Nice to drink?

Sha@Mama Tina said...

Caroline - from my brother in law testimoni of his boy whose allergy worst than Tina.. its work! But its just 3 weeks for 3 of us. Now move to 2nd bottle.. will update how things going. But her doc says acai berry is good for allergy. so i hae to try it out.. :)

Sha@Mama Tina said...

Owh.. sorry its good to taste..dont worry. just sweet & sour just like ribena

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...