"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah. ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha..."

MAMA TINA'S OTHER BLOGS

  • Ain & QASEH - Ain, sweetheart kami Alami masalah alahan hidung & tonsil yang serius sejak berumur setahun lebih. Ulang alik klinik tu perkara biasa bagi kami. Dia akan m...
    1 year ago
  • Demam RJ Mula Kembali!! - MARISSA yang cantik manis.. Jangan salah nama sudah. Baru nak kenal nama2 RJ ni sebab susah nak menyebut dalam group..huhu Ingatkan dah mati aritu.. Layan....
    2 years ago

Thursday, July 5, 2012

Mee Sup Kaki Ayam .. Sebuah Kenangan


Menu lunch hari ini adalah Mee Sup Kaki Ayam & Leher. Masa sibuk masak tadi mama tak teringat. Bila dah masuk pinggan macam ni, terngiang2 pulak kat telinga suara seorang sepupu yang juga saudara susuan mama yang dah kembali ke rahmatullah..

Kisahnya..

Dia memang belajar kat rumah mama. Masa tu kami masih sekolah rendah lagi. Dan masa tu hidup tak lah senang. Jadi kami cerita2 pada suatu petang.

Mama : Nanti lepas periksa (exam) kita suruh mak (mak mama) masak best2 nak?
Arwah : a'ah kan kita makan sedap2 ye..

Kebetulan mak mama lalu, terdengar & tanya dengan dia apa benda makanan sedap2 tu?

Arwah : Mee dengan sup kaki ayam..

Masa tu kami dok gelakkan dia. Dalam banyak2 benda .. sup kaki ayam paling sedap rupanya. Dan lepas periksa sekolah waktu tu mak mama masakkan mee sup kaki ayam untuk dia. Berselera sangat dia makan.. mama masih ingat..

Tapi sekarang ni dia dah takde. Dia dah pergi tinggalkan kami beberapa tahun lepas kerana sakit misteri.

Dan menghadap sepinggan mee sup kaki ayam buat mama sedih. Dia dah pergi jauh. Semoga rohnya dicucuri rahmat..kami sentiasa ingatkan dia :)

Alfatihah buat Arwah Mohd Isyam Bin Jerkinin..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...