"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah. ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha..."

MAMA TINA'S OTHER BLOGS

  • Ain & QASEH - Ain, sweetheart kami Alami masalah alahan hidung & tonsil yang serius sejak berumur setahun lebih. Ulang alik klinik tu perkara biasa bagi kami. Dia akan m...
    1 year ago
  • Demam RJ Mula Kembali!! - MARISSA yang cantik manis.. Jangan salah nama sudah. Baru nak kenal nama2 RJ ni sebab susah nak menyebut dalam group..huhu Ingatkan dah mati aritu.. Layan....
    2 years ago

Tuesday, July 16, 2013

Kisah Tina Berpuasa & Menu Berbuka Ramadhan Ke-7

Syukur..
Untuk sehari lagi berjaya menyelamatkan diri dari membazir duit di bazar ramadhan.

Puas sebenarnya memikir dengan incik abah.. kalau ke bazar tu apa nak dibeli. Kesudahannya.. mama kata tak payah pergi. Masak kat rumah sudah ..huhu

Pukul 4 lebih dah ke dapur sebab hari ni abah nak ajak berbuka puasa kat rumah mak tun aminah.. Ok.. puas bersilat-silat kat dapur.. ini je la hasilnya..

Ikan Cencaru Bakar & Air Assam


Cekodok Pisang


Nasi Goreng Kampung

Nasi goreng kampung tu permintaan Tina yang puasa. Sian la sangat sebenarnya tapi dah beberapa hari dia ok je. Dikejut sahur dia bangun tapi tak mahu makan nasi. Cuma nak susu je sebotol. Mama ni tak zalim la weh.. dah dia tak nak makan apa-apa masa sahur.. mama tak berani nak strict sangat. Risau dia tiba-tiba pening sebab lapar ke pe kan.. kang susah plak diri sendiri..

Hari ni tadi.. sahur sebotol susu, balik sekolah dah baring je.. dia mintak susu & makan. Tapi mama kata puasa.. boleh susu je sebotol. Makan nasi nanti malam. 

Sebelum pergi iqraq.. dia datang tutup muka dengan bantal.. hulurkan botol susu & cakap..
"Mama.. boleh tak bagi saya susu 1 botol lagi je.. lepas ni sudah.. tunggu malam.. "

Kalau korang.. aduhai.. mama tak sampai hati. Mama bagi juga susu sebotol. Lepas menyusu dia sendiri hantar botol ke dapur & tutup pintu dapur.. very good girl

Lepas tu tak berbunyi lagi sampailah mama sibuk2 memasak berbuka..

Berbuka pun dia cuma makan 2 mangkuk nasi goreng yang dia nak tadi tu.. sebotol air masak.. sekeping roti bersapu milo & after 1 jam berbuka.. 1 botol susu..

Tak apalah.. kita buat slow2 ye sayang.. :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...