"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah. ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha..."

MAMA TINA'S OTHER BLOGS

  • Ain & QASEH - Ain, sweetheart kami Alami masalah alahan hidung & tonsil yang serius sejak berumur setahun lebih. Ulang alik klinik tu perkara biasa bagi kami. Dia akan m...
    1 year ago
  • Demam RJ Mula Kembali!! - MARISSA yang cantik manis.. Jangan salah nama sudah. Baru nak kenal nama2 RJ ni sebab susah nak menyebut dalam group..huhu Ingatkan dah mati aritu.. Layan....
    2 years ago

Friday, July 19, 2013

Kuih Keria Keledek Pemanis Mulut Ramadhan 10

Untuk sehari lagi berjaya mengelak ke bazar ramadhan. Awal pagi masa hantar Tina ke kindie mama dah menjengah ke pasar taman u.. cari keledek sikit.. Cadangnya nak buat kuih keria keledek :)



Resepinya ada di SINI ye
Mama masih menggunakan resepi yang sama je cuma bezanya kali ni dah tak payah menyukat2 sangat dah. Dah boleh agak dengan tangan je adunan tu ..ececeh.. hihi

Sebenarnya ramadhan macam ni la pentas membuat percubaan-percubaan memasak & buat kuih.. hihi.. 8 tahun kawen kene la upgrade diri sendiri sikit-sikit kan.. kalau dulu-dulu baru kawen nak goreng mee pun tak pandai.. hihi..sungguh.. tak tipu..

Satu kepuasan memasak untuk suami & anak.. bila mereka suka makan.. mama jadi kenyang serta merta ;)

Lauk untuk hari ni mama tak masak baru, cuma panaskan lauk semalam je.. permintaan abah & Tina. lagi pun tadi mama hangkut semuanya berbuka kat rumah mil.. 

Buka ramai-ramai..sekali jalan je semuanya habis.. suka hati :)

Jumpa lagi esok..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...