"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah. ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha..."

MAMA TINA'S OTHER BLOGS

  • Ain & QASEH - Ain, sweetheart kami Alami masalah alahan hidung & tonsil yang serius sejak berumur setahun lebih. Ulang alik klinik tu perkara biasa bagi kami. Dia akan m...
    8 years ago
  • Demam RJ Mula Kembali!! - MARISSA yang cantik manis.. Jangan salah nama sudah. Baru nak kenal nama2 RJ ni sebab susah nak menyebut dalam group..huhu Ingatkan dah mati aritu.. Layan....
    8 years ago

Tuesday, December 10, 2013

Ia Berlaku Sekali Lagi.. :(

Mengalami kesekian kalinya keguguran bukannya hal yang menyenangkan. Sokongan suami tersayang sangat penting. Walau apa pun terjadi kami redha masih bukan rezeki kami lagi. 

Instinct seorang ibu, mesti merasai perubahan pelik pada diri sendiri kan. Tapi instinct itu tak disokong oleh UPT yang terang & jelas. Dapat satu yang very the faint one..

Tapi pagi the 13th day .. benda ini keluar..

Maaf.. gambar kurang sesuai. 
Tapi mama rasa perlu letak untuk sumber rujukan kawan-kawan ttc yang lain..

Jadi kami ke klinik.. Poliklinik Nur Hidayah.. biasa dengan dokte ini..
Hasil mesin scan..


Nampak bulatan putih..? Tengah dia ada putih2 sket.. ha itulah dia menurut dokte.. sisa2 yang masih tertinggal. Perlu dikeluarkan melalui D& C

Pilihan paling dekat, CS Koh.. tapi esok 10/12/2013 jam 9.30 pagi kene datang..

Semoga Allah mempermudahkan..


10 December 2013

9.30 pagi dah sampai klinik. Nasib tak ramai lagi. Menunggu hampir 2 jam juga.. akhirnya sampai giliran

Dokte mintak kami bercerita semuanya. Dia mendengar & baca surat refer dari poliklinik.. ok katanya.. kita scan biasa dulu. Alhamdulillah.. nampak mcm dah ok. kata dokte.. perghhh.. leganya hati yang dup dap dup dap tadi..hihi

Proceed ke UPT.. alhamdulillah upt memang dah negatif. Hormon HCG memang dah tiada.. settle disitu.. perghh..lega sekali lagi..

Dokte bgtau abah, nak scan lebih kelas.. dengan TVS.. huhuhu 1st time untuk itu okeh.. macam tu rupanya ye.. tapi kira ok lah sebab nampak lebih jelas.. dimana ovary kanan..ovary kiri.. dokte menggodek nak tengok rahim kiri kanan atas bawah.. dinding sekeliling.. hampir 15 minit juga.. dokte puashati..

Jadinya D&C adalah sangat tak perlu kali ini. Segalanya sudah keluar dari rahim. Alhamdulillah sekali lagi. Hilang sesak nafas memikirkan D&C tu..

 ini gambar scan dari klinik CS Koh


Ini pula compare dua gambar scan semalam dan hari ini. From poliklinik Nur Hidayah & klinik CS Koh..


Mama pun baru tau.. rahim yang ok rupanya bila discan..nampak satu line sahaja..

So, everything is ok there. Doa semua kawan2 supaya urusan saya dipermudahkan.. dimakbulkan Allah.. sangat dipermudahkanNya..

Mama kene pantang sket & rehat supaya cepat sihat.. untuk TTC kembali.. selagi ada jalan.. selagi kita mampu berusaha.. kita kene berusaha. Yakin dan pasti suatu hari nanti rezeki Allah itu menyebelahi kami..

Doakan ye..

4 comments:

mummy_ayu said...

be strong ye..bukan rezeki...maybe lain kali. Apa pun..take care & get well soon dear!

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

semangat mama pasti kuat!

Ibu telur said...

Saya pernah mengalami keguguran pada usia kandungan 4 bulan. Bila dokter periksa kandungan saya. Janin dalam kandungan telah terhenti pembesaran pada usia 1 1/2 bulan. Memang tak nampak macam mengandung sebab perut tak membesar walhal dah 4 bulan. Terpaksa dicuci sebab janin tak keluar habis. Tabahkan hati, apa yang terjadi ada hikmahnya.....

Sha@Mama TinaAzra said...

Mummy-ayu, thanks a lot.. aturan Allah itu rahsia :) nanti kita akan tahu juga

kak SK, alhamdulillah kak.. semangat masih kuat :)

Ibu telur - pernah juga keguguran 3 bulan few years ago. 8 weeks ada hbeat, ulang 11-12 weeks dah takde. Pun tak dnc sebab semuanya keluar habis dalam jangkamasa yang dokte beri. Saya percaya hikmah yang tersembunyi itu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...