"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah. ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha..."

MAMA TINA'S OTHER BLOGS

  • Ain & QASEH - Ain, sweetheart kami Alami masalah alahan hidung & tonsil yang serius sejak berumur setahun lebih. Ulang alik klinik tu perkara biasa bagi kami. Dia akan m...
    8 years ago
  • Demam RJ Mula Kembali!! - MARISSA yang cantik manis.. Jangan salah nama sudah. Baru nak kenal nama2 RJ ni sebab susah nak menyebut dalam group..huhu Ingatkan dah mati aritu.. Layan....
    9 years ago

Sunday, May 4, 2014

Sedap Peria Katak Ni Rupanya..

Mama memang jakun.. nak nak lagi dengan ulam-ulam dan sayur kampung yang pahit-pahit.. aiyoo.. banyak yang cannot go. Tapi as time goes by, try juga sikit-sikit..

Tahun ini galak menanam peria. Sebab kebetulan abah kene kencing manis, selalu belikan peria katak kat pasar bila abah mak ada kat sini. Jadi biji benihnya tu banyak jugak dapat especially bila terlajak masak.. Cepat je tangan mencampak ke pasu..

Hasilnya..








Ini gambar bunga peria katak yang cun..


Ok.. so far sudah memetik hasil 2 kali ye..


yang lebih kurang sama banyak.. suka..suka..

Macam yang kawan-kawan ajar suh masak.. makanya mama pun try lah dengan bersungguh-sungguh....tadaaaaaa....

Ha..kan jatuh cinta sudah. Memang sedap lah peria katak ni. Rugi betul tak makan selama ni..Ok lah.. jadi mama pun gugel sket tentang peria. Mama bagi link.. korang baca sendiri lah ye..



selamat menanam peria katak ye :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...