"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah. ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha..."

MAMA TINA'S OTHER BLOGS

  • Ain & QASEH - Ain, sweetheart kami Alami masalah alahan hidung & tonsil yang serius sejak berumur setahun lebih. Ulang alik klinik tu perkara biasa bagi kami. Dia akan m...
    1 year ago
  • Demam RJ Mula Kembali!! - MARISSA yang cantik manis.. Jangan salah nama sudah. Baru nak kenal nama2 RJ ni sebab susah nak menyebut dalam group..huhu Ingatkan dah mati aritu.. Layan....
    2 years ago

Monday, January 12, 2015

Kunyit Segar Dari Halaman

Niat nak "membongkar" rumpun kunyit ni dah lama. Penyakit "M" melanda. Tak de satu keje pun jadi. Disebabkan sweetheart dah sekolah, makanya mama ada sket masa nak melayan laman belakang. Kat post2 lepas dah tunjuk.. bagaimana sihatnya rumpun kunyit mama kan.. huhu.. siap berbunga2 cinta..

Pagi semalam.. mood datang. Jom bongkar rumpun kunyit..

Jangan tak caya weh.. ini hasilnya..



Daun kunyit ni punyalah lebar.. kalah yang kat pasar..huhu. Selalu kalau nak guna untuk masak, amik yang comel2 je.
 
 Tambah sket rajin, buat rumah baru untuk pokok kunyit. Semoga terus membesar bagai johan :)


Masa proses membongkar ni.. satu laman belakang semerbak bau kunyit..

1 comment:

nor azerin said...

wah kak byknye kunyit.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...