"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah. ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha..."

MAMA TINA'S OTHER BLOGS

  • Ain & QASEH - Ain, sweetheart kami Alami masalah alahan hidung & tonsil yang serius sejak berumur setahun lebih. Ulang alik klinik tu perkara biasa bagi kami. Dia akan m...
    8 years ago
  • Demam RJ Mula Kembali!! - MARISSA yang cantik manis.. Jangan salah nama sudah. Baru nak kenal nama2 RJ ni sebab susah nak menyebut dalam group..huhu Ingatkan dah mati aritu.. Layan....
    9 years ago

Sunday, January 25, 2015

Semai Adenium Dari Biji Benih..

Jangan bersedih lama-lama.. tak elok untuk TTC ian :)

Ok la.. nak share something yang menggembirakan. Last month mama ada beli benih adenium pelbagai warna dari Go Green ( sila cari group ni dalam FB), diposlajukan sampai kat post box hihi..

Owh bila dah dapat puas lah pula pergi cari macam mana cara nak semainya..hihi. Sebenarnya ada je cara dia dalam Go Green tapi tak perasan. Apa lah..hihi..

Kat gugel pun ada banyak version tapi lebih kurang je caranya pun. Jangan malas tau.. gi gugel eh..

Nak share kadar pertumbuhannya yang belum seminggu di semai :)




Harap sangat semaian ni sihat sampai boleh berbunga. Bukan apa.. takut kene cukai dek siput je huhu..

Berkebun memang mama sangat suka.. dikala hati sedih.. tengok lah bunga2 kembang pagi hari..insyaAllah mood akan menjadi baik..

Tak caya?
Try lah

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...