"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah. ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha..."

MAMA TINA'S OTHER BLOGS

  • Ain & QASEH - Ain, sweetheart kami Alami masalah alahan hidung & tonsil yang serius sejak berumur setahun lebih. Ulang alik klinik tu perkara biasa bagi kami. Dia akan m...
    1 year ago
  • Demam RJ Mula Kembali!! - MARISSA yang cantik manis.. Jangan salah nama sudah. Baru nak kenal nama2 RJ ni sebab susah nak menyebut dalam group..huhu Ingatkan dah mati aritu.. Layan....
    2 years ago

Friday, September 9, 2016

Cemburu Dengan Adik?

Di awal fasa kelahiran baby Azra, sweetheart sepertinya tak menerima sepenuhnya. Dia mungkin tak faham dan tak puashati kenapa mama asyik dengan adik je..

Pernah dengar dari mulut dia..
" mama ni asyik adik je.. mama tak sayang kakak ke?"

There..
Macam tulah bila dapat adik waktu dah besar.. nak dicakap sangat dia belum betul faham. Tapi bila diterangkan yang ..

mama sakit.. tak boleh uruskan kakak.. tak boleh mandikan kakak.. tak boleh pakaikan kakak baju skolah.. mak ada uruskan kakak sementara waktu mama masih sakit. Nanti mama dah sihat, mama uruskan kakak balik ye..

Dia menerima mungkin separuh hati. Seminggu berpantang, kuatkan diri untuk bangun tengok dia bersiap ke sekolah.. hantar depan pintu..dan nampak mukanya manis dan ceria..

Sampailah mama dah sihat dan uruskan dia semula macam biasa..

Susah juga nak supaya dia faham yang kami tak pinggirkan dia.. dia yang rasa macam tu. Dilema orang ber adik lambat ye agaknya huhu..

Kalaulah dia tahu.. mama abah ni tak pernah tak sayang.. tak pernah sayang adik lebih dari kakak..budak-budak kan.. lurus..cakap je apa yang ada dalam kepala dia. So nowadays, bila lebih banyak komunikasi.. lebih baik keadaan tu..

Mak anak 2.. masih belajar dan perlu banyak lagi belajar



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...