"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah. ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha..."

MAMA TINA'S OTHER BLOGS

  • Ain & QASEH - Ain, sweetheart kami Alami masalah alahan hidung & tonsil yang serius sejak berumur setahun lebih. Ulang alik klinik tu perkara biasa bagi kami. Dia akan m...
    1 year ago
  • Demam RJ Mula Kembali!! - MARISSA yang cantik manis.. Jangan salah nama sudah. Baru nak kenal nama2 RJ ni sebab susah nak menyebut dalam group..huhu Ingatkan dah mati aritu.. Layan....
    2 years ago

Tuesday, November 29, 2011

Aktiviti Mengharvest Tebu

Aktiviti di laman rumah je.. mengharvest tebu-tebu sekelian sebab ada yang sampai dah tumbang kene tiup angin sejak2 musim hujan nih.. so.. jom !!






15 batang kesemuanya..




Incik hubby yang bekerja keras mengharvest. Mama dok tepi jek..tolong tengok walaupun dah tukar uniform hahaha...





banyak kan..? cukuplah untuk diminum sekeluarga. Kalau nak mesin semua pun mau penuh fridge dengan botol air tebu..


So, kami cuma amik 3 botol je. Yang selebihnya kami tinggalkanlah kat org yang mesin tu.. buat bayaran mesinkan tebu kami..


Sambil2 sedekah la kalau terlebih.. :D takpe..nanti tambah gemuklah tebu tu insya'allah..














2 comments:

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

gahjennyer bercucuk tanam..
inilah kelebihan bile berbudi pd tanah.. =)
dpt tebu fresh2 gitu..
hohoh, best tu.. =)

Sarah's Daddy and Mommy said...

As I always mentioned to you, you and your husband had green thumb. All the plants are blooming and growing very well.

Feeling thirty looking at the tebu:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...