"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah. ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha..."

MAMA TINA'S OTHER BLOGS

  • Ain & QASEH - Ain, sweetheart kami Alami masalah alahan hidung & tonsil yang serius sejak berumur setahun lebih. Ulang alik klinik tu perkara biasa bagi kami. Dia akan m...
    1 year ago
  • Demam RJ Mula Kembali!! - MARISSA yang cantik manis.. Jangan salah nama sudah. Baru nak kenal nama2 RJ ni sebab susah nak menyebut dalam group..huhu Ingatkan dah mati aritu.. Layan....
    2 years ago

Wednesday, November 16, 2011

Moist Chocolate Cake Kukus Di Pagi Hari..

Dengan tiba-tibanya bangun pepagi terasa nak makan kek coklat. Huhu.. hari isnin.. pagi lak tu..org semua dah gi keje dah, sape nak belikan? Kedai kek pun tak bukak lagi.. soo..

Huhu.. menyelongkar dapur orang mencari resepi.. Dapur sape.. dapur Kak Zu
















Kek ni memang moist giler lah. Buatnya pun senang. Cuma mama ni selalu buat pemilihan loyang yang salah. So terpilih loyang besar.. keknya jadi tak tinggi la. len kali pilih yang comel sket la ye..

Nak keluarkan pun senang sebab tak melekat. Tapi sebab moist sangat.. terpecah sket tepi dia..huhu cacat kek ai tau..

Then mama gi double boil topping dia.. lebihan topping kek birthday Tina aritu.. dah tu terus masuk peti ais dulu.. sejuk sket baru potong ye.. gerenti korang pun suka..

Semak resepi ye..




KEK CHOC MOIST KUKUS

bhn2 A:
1 cwn gula pasir
1 cwn serbuk koko
1 cwn susu cair...
1 cwn susu pekat
1 cwn minyak msk..
*semua bhn d'atas gaul sebati n msk atas api perlahan.
*rehat kejap bila bhn dh sebati.

bhn2 B:
tepung gandum 3/4 cwn
soda bicarbonat 1 sudu kecil(sudu kfc)
baking powder 1 sudu kecil (sudu kfc)
*semua bahan ni di ayak

bhn C:

4 biji telur (blender jer)

"DO IT YOURSELF"


satu kan bhn B dan C ke dalam Bhn A....secara berselang seli & gaul dengan senduk jer...bila dah sebati....boh jer dalam loyang yang dsapu minyak....n kukus dlm 30 -45 minit (bergantung kepada saiz loyang)...test cucuk ngan lidi klu tak melekat kira masak le...

*p/s...loyang kena panaskan dulu sblm masukkkan adunan kek tadi..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...