"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah. ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha..."

MAMA TINA'S OTHER BLOGS

  • Ain & QASEH - Ain, sweetheart kami Alami masalah alahan hidung & tonsil yang serius sejak berumur setahun lebih. Ulang alik klinik tu perkara biasa bagi kami. Dia akan m...
    1 year ago
  • Demam RJ Mula Kembali!! - MARISSA yang cantik manis.. Jangan salah nama sudah. Baru nak kenal nama2 RJ ni sebab susah nak menyebut dalam group..huhu Ingatkan dah mati aritu.. Layan....
    2 years ago

Monday, July 15, 2013

Menu Berbuka Puasa Ke-6

Mama tak sihat.. 
batuk, selsema, tekak sakit & demam
tapi alhamdulillah walau sekejap-sekejap terasa pening-pening, mama masih mampu memasak juadah ringkas untuk kami berbuka.
Alahai.. menu untuk 3 orang je kan.. simple-simple je



Buah melaka ni teringin dari aritu..awal puasa tapi asyik tertangguh. Tak nak ngences..mama buat juga tapi dah takde sun nak makan.. dah tak ingin. 
Buat sebekas kecik je pun.. jadilah




Daging masak lemak cili padi dengan kentang. Kumbah-kumbah dalam peti ais jumpa daging bulan lepas punya.. tak banyak pun. Ada lah dalam 2 penumbuk mama je. Cukuplah untuk lauk berbuka & sahur nanti. Kentang tu adalah benda yang mesti.. kang ada yang merajuk plak tak jumpa kentang

See..simple kan menu mama arini..
tekak masih tak sedap.. gatal & sakit
Harap-harap cepatlah sembuh.. seksa berpuasa dalam keadaan macam ni

Doakan mama cepat sihat ye..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...