"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah. ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha..."

MAMA TINA'S OTHER BLOGS

  • Ain & QASEH - Ain, sweetheart kami Alami masalah alahan hidung & tonsil yang serius sejak berumur setahun lebih. Ulang alik klinik tu perkara biasa bagi kami. Dia akan m...
    8 years ago
  • Demam RJ Mula Kembali!! - MARISSA yang cantik manis.. Jangan salah nama sudah. Baru nak kenal nama2 RJ ni sebab susah nak menyebut dalam group..huhu Ingatkan dah mati aritu.. Layan....
    9 years ago

Tuesday, September 9, 2008

Perkembangan Terbaru Tina!

Selepas berbuka semalam, mama sengaja masukkan Tina dalam baby cot. Waktu tu duckie .. yang mama letak dalam post lepas tu ..ada dekat belakang Tina. Jadi mama purposely cakap dengan Tina macam ni ..
Tina.. mana duckie sayang? Ambilkan mama duckie. (then mama buat bunyi suara duckie)
Selepas 4 kali mama ulang ayat yang sama.. tiba-tiba Tina pusingkan badan dan capai duckie yang ada kat belakang dia tu..bagi kat mama. Terus mama cium dia ..good girl. Then, untuk confirmkan yang Tina dah faham sikit-sikit apa yang kita cakapkan mama cakap ayat lain pulak ..
Tina ..Guppy Tina mana? Tunjuk mama Tina punya Guppy sayang ..mama nak tengk Tina punya guppy.
Lepas 3 kali ulang..Tina bangun dan tarik guppy dengan tangan then dia goyang-goyang guppy tu. (guppy tu ada bunyi kalau digoyangkan)
Sukanya mama.. that means Tina keep growing healthily. Feels so worth it teaching her all this time. Cant wait to hear she talk ..Keep growing Tina ..Jia Yu ..

2 comments:

MommyAngel said...

Clever girl ..... learning new things so fast. My Angel is very naughty, no matter how many time I asked her but she will only do it when she is in good mood.

Sha@Mama TinaAzra said...

Thats normal is it..Tina also like that..need more patience..but cant wait to her as bigger as angel..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...