"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah. ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha..."

MAMA TINA'S OTHER BLOGS

  • Ain & QASEH - Ain, sweetheart kami Alami masalah alahan hidung & tonsil yang serius sejak berumur setahun lebih. Ulang alik klinik tu perkara biasa bagi kami. Dia akan m...
    1 year ago
  • Demam RJ Mula Kembali!! - MARISSA yang cantik manis.. Jangan salah nama sudah. Baru nak kenal nama2 RJ ni sebab susah nak menyebut dalam group..huhu Ingatkan dah mati aritu.. Layan....
    2 years ago

Tuesday, April 13, 2010

Jom Intip 'Rumah' Sidia..

Sejak duduk rumah ni setahun lepas, mama selalu tengok-tengok kat halaman.. tak ada burung yang sudi datang buat sarang kat pokok-pokok mama.. tak sudikah agaknya memeriahkan halaman rumah mama ni ek?

Akhirnya sebulan yang lepas.. mama dengan bunyi bising kicauan burung dari tingkap masterbed..sangat kuat. Mama mengintai perlahan-lahan nak tengok apa berlaku kat porch sana.. Hah! sekawan burung sedang sibuk mengangkut helaian rumput kering membentuk sebuah sarang tepat dihadapan tingkap sliding masterbed. Memang mama ada pokok gantung kat sana tapi tak sangka kat situ diorang berkenan..

Sekarang sarang tu dah siap. Tuannya pun berulang alik setiap hari. Gembiranya hati.. dapat dengar kicauan burung tiap-tiap pagi..syok tau!

Nak intip 'rumah' si dia tu tak? Jom..




Betul-betul kat depan tingkap... syyhh.. ni tuannya masih ada kat dalam tau..baru tadi sblm amik gambar dia masuk..

3 comments:

lily azliyana @ mama zara said...

wahh..ade jiran baru nmpaknye..meriahlah sket umah bile ade kicauan burung kan..sesuai ngan umah sha yg penuh bunga2an tuh..=D

Damia Aleesya & Damia Ayunie said...

burung pu nak tumpang duduk gak tu..nampak rumah cantik ngan besar...haruslah tumpangkan...ekekeke....cantik lah laman rumah ni..

Zaidah said...

agaknyer burung kata kat sini sesuai buat rumah ngan keadaan yang redup n nyaman...burung ape tu sha..burung murai ker burung punai..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...