"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah. ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha..."

MAMA TINA'S OTHER BLOGS

  • Ain & QASEH - Ain, sweetheart kami Alami masalah alahan hidung & tonsil yang serius sejak berumur setahun lebih. Ulang alik klinik tu perkara biasa bagi kami. Dia akan m...
    1 year ago
  • Demam RJ Mula Kembali!! - MARISSA yang cantik manis.. Jangan salah nama sudah. Baru nak kenal nama2 RJ ni sebab susah nak menyebut dalam group..huhu Ingatkan dah mati aritu.. Layan....
    2 years ago

Monday, April 12, 2010

Pagi Ini..


Pemandangan sebahagian halaman rumah.. koi pond area. Tak siap lagi nih...huhu..



Mama keluar ke halaman pagi ini. Terlanjur Tina masih tidur kan.. so cepat-cepat buat kerja. Mama basuh porch, angkat pasu2 dan berus lantainya.. biasa lah.. hijau-hijau itam kaler dia dah..sakit mata tengok. Penat menyusun bunga di depan. Mama masuk dan keluar pulak dari belakang. (pastikan pintu depan dah berkunci ye..hehehe...kang ada tetamu pulak)

Keluar dari belakang pulak..masa untuk membelek pokok-pokok sayuran dan pokok-pokok yang berguna untuk masakan. Semuanya tengah naik..cantik..hijau.

Teringin pulak nak kongsi pemandangan koi pond area kami yang tak siap lagi ni ha.. sejak ada koi pond ni..area tepi rumah dah terasa nyaman dan sejuk. Tunggu pokok-pokok bunga naik je..kang leh jadi sejuk..nyaman dan cantik dengan bunga-bunga.

Paling suka tanam pokok bunga bawang yang bunga putih-putih kat tiang kolam tu.. kalau tanam banyak-banyak..sekali dia berbunga serentak..haiii... menjamu mata dengan selesa...

Bila lah laman impianku ini nak menjadi seperti diharapkan agaknya...

4 comments:

Damia Aleesya & Damia Ayunie said...

luasnya laman rumah sha...siap ader koi pond lagi...ni kalau koi pond dah betul2 siap...confirm cantik giler ni...

rajinnya menanam sayur...sha memang tak keje ke?

Zaidah said...

wow...nampaknyer nie projek tahunan nie....makan masa nak siap tu...tapi klu siap mesti cantik...sejuk mata memandang...

@>--ummi zahra--<@ said...

seronok nyer ader kolam ikan..memang suke kalo kat umah ader kolam ikan..tenang jer rase..tp, ape kan daya, umah tak berapa nak luas..hehehe..

Diamilikku said...

bestnya dapat umah yang ada laman mcm nih...tambah2 plak ada yang rajin menanam menghijaukan bumi...wahh bangga gile rasa kalau su pun mampu buat mcm tu...heheheh..tapi nan ado lah haiii...den tak pandai menanam2 nih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...