"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah. ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha..."

MAMA TINA'S OTHER BLOGS

  • Ain & QASEH - Ain, sweetheart kami Alami masalah alahan hidung & tonsil yang serius sejak berumur setahun lebih. Ulang alik klinik tu perkara biasa bagi kami. Dia akan m...
    1 year ago
  • Demam RJ Mula Kembali!! - MARISSA yang cantik manis.. Jangan salah nama sudah. Baru nak kenal nama2 RJ ni sebab susah nak menyebut dalam group..huhu Ingatkan dah mati aritu.. Layan....
    2 years ago

Wednesday, April 21, 2010

Pukau

Hari ni nak cerita lain sikit. Bukan pe, semalam dapat la menengok WHI (wanita hari ini) sebab Tina tak tengok cd barney dia. Dorang cite pasal pukau dizaman moden. Siap ada uztaz lagi tu ha jemputan dorang. Bagus la kupasan dorang tu. At least tau la jugak mama yang pukau ni bukannya dengan 'manderam' jek tapi dengan renungan mata pun leh jadi jugak.

Ustaz tu kata :-

~ pukau biasanya digunakan untuk tempoh masa singkat..hingga 20 minit je
~ orang yang dipukau biasanya sedar tapi tak boleh buat apa-apa


Dan cara nak sedarkan orang yang kena pukau ialah dengan menggunakan limau. Bau limau ke..minum air limau ke..

Ustaz tu ada bagi cara nak mengelakkan kena pukau tau.. ini mama dapat sebab salin cepat2. kalau ada yang tersalah..sape2 yang tau sila betulkan ye..

DOA

1- satu ayat dari surah Yassin. Ayat mana mama tak sempat tengok lagi tapi ayat tu yang ada "sadda... sadda" tu. Cara bacanya ialah diantara 2 "sadda" tu.. berdoalah agar terhindar dari ilmu jahat seperti pukau. Ini untuk elakkan pukau dari depan dan belakang

2- Surah Al-A'raf ayat 17. Ini untuk elakkan pukau dari kiri dan kanan

Ustaz ni sarankan kita gunakan "minyak kasturi putih" yang banyak terdapat dipasaran untuk elakkan pukau sebab katanya takkan nak bawak limau pegi bank kot kan..



Nota Toyol:-

~lebih baik berhati-hati kan..bukannya orang-orang 'kita' je yang pandai guna pukau ni. Pendatang-pendatang asing pun pandai guna. Sebab tu orang kadang-kadang pelik..negro boleh guna ilmu pukau!!.. tak mustahil pun. Ustaz tu kata..ramai dah kena..berhati-hatilah

~ Mama ada terbaca tapi lupa kat mana.. amalan zikir selawat syifa' pun boleh melindung diri dari ilmu-ilmu jahat macam pukau nih..


2 comments:

Damia Aleesya & Damia Ayunie said...

good info...ayu tak sempat tgk WHI semalm..kalo tak waktu luch sempat gak tgk...

sama2 lah kita amalkan yg mana boleh hindarkan kita drp kejahatan...

Ju@Lucky^Mummy said...

OO.. bagus gak info nih..

org zaman sekarang ni mcm2 nak duit..
kerja malas.. apa la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...