"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah. ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha..."

MAMA TINA'S OTHER BLOGS

  • Ain & QASEH - Ain, sweetheart kami Alami masalah alahan hidung & tonsil yang serius sejak berumur setahun lebih. Ulang alik klinik tu perkara biasa bagi kami. Dia akan m...
    1 year ago
  • Demam RJ Mula Kembali!! - MARISSA yang cantik manis.. Jangan salah nama sudah. Baru nak kenal nama2 RJ ni sebab susah nak menyebut dalam group..huhu Ingatkan dah mati aritu.. Layan....
    2 years ago

Wednesday, May 12, 2010

Bila Tina Jumpa Atuk Dia..

Minggu lepas abah ajak mama & Tina balik rumah mak mama. Suka la mama.. lama jugak tak balik sebab abah asyik sibuk aje weekend. Tina pun seronok nak balik. Habis semua bantal-bantal busuk & soft toys dia dolphin, keeka, barney.... diangkutnya sama.

Kami gerak dah pukul 5 lebih sebab kat JB ujan anjing & kucing..lebat giler. Terus je balik kampung sebab mak usu mama buat kenduri potong jambul baby dia. Hampir kul 11 malam jugak baru kami balik rumah. Mandi-manda.. mama tertidur masa tidurkan Tina. Sampailah ke pagi weh.. dah cerah tanah..baru mama perasan Tina yang tidur kat ujung kaki mama tak pakai diaper!!!!!!!!! aduh..cepat2 amik diaper terus pakaikan. Nak dikejut kesian..dia masih nyenyak tidur.Bising jugak dia. Tak lama tu dia kencing..fuh!! selamat. Kot tak dengan mama sekali la kena kencing.



maaf..sila sengetkan kepala anda ye. ini video ekslusif giler nih..hahaha...


Dan ini adalah aktiviti Tina dengan atuk dia .. sila abaikan toto2 sekelian yang bersepah2 tu ye..Tina tak kasi kemas sebab dia nak melepak kat sana sambil tengok upin ipin..

Punyalah excited sampai terbelit wayar microfon kat kaki wahahaha... Tina..tina.. abah mama tu memang 'boleh' menyanyi pun.. org ada band la dolu2 kat kampung .. hehehe... mama pun pernah belajar menyanyi dengan abah mama dolu2.. tapi korang teka la.. mama buleh nyanyi ke idak..huahuahua...

Seronok tengok atuk & mak melayan Tina. Hilang rindu Tina kat dorang.. hilang rindu atuk & mak kat Tina.

Oh ye.. kat kampung mama dah nak musim 'jering kelambak' eh..korang tau ke bahasa tu? Ala..kalau peminat makanan eksotik kampung mesti tau punyalah.. so mak mama sempat belikan sikit jering tua kat pasar malam. Mestilah mama yang masak sambal jering.. favourite eksotik food la katakan. Dan tak malu mengaku..sayalah peminat petai dan jering.. aduh..nikmat dunia..

Malam ahad kena gerak balik JB sebab abah Tina nak sekolah esoknya.. rasa macam nak tinggal lagi umah mak tapi.. sian kat abah sorang2 nanti.. tempat isteri kan disisi suami...chewah..

9 comments:

lily azliyana @ mama zara said...

amboi..tina belajar karaoke dgn atuk yek..bukan main seronok die dpt pegang mic nampaknye..eheheh

nway sha, lagu tu mengimbas kenangan lalu lah. papa Zara mmg suka oldies nih..so dulu mase2 bercinta die suka btol nyanyikan lagu dara pujaan ni kat sy..kekekeke

mamalieyna said...

amboi bestnye tina karaoke sama atuk..tp tina tak kasi can la atok nyanyi byk2..tina je konker ye..hehe..sama la atuk ayep saya, suka karaoke..tp ayep lum pandai join cam tina ni..hehe..

*jering?..hehe..saya suka petai saje! ^_^

Damia Aleesya & Damia Ayunie said...

wah..kecik2 dah tunjuk bakat jadi penyanyi yer...

Sha@Mama Tina said...

mama zara - Tina ni Lily..apa je pun yang pelik2 sikit memang mula2 takut. Lepas tu tak de chance la orang lain nak dapat.

Eh..oo papa zara pun suka oldies ek. Bukan apa oldies ni sedap je telinga dengar. Wah..dara pujaan seh.. ni kira lagu2 bercinta la nih..romantik giler!

Sha@Mama Tina said...

Mamalieyna - takpe2..nanti ayep boleh blaja nyanyi dengan atuk ye ayep..buleh duet dgn Tina sok..hehehe

Petai pun kelas apa mamalieyna.. saya suka dua2 nya..hehehe tamak sungguh

Sha@Mama Tina said...

Ibu Damia - ayu.. saja mengeksposekan dia sikit. Atuk suka nyanyi..bagi Tina chance karaoke dengan atuk sok..hehehe

Sha@Mama Tina said...

Yeay.. ada kawan rupanya. Siti..sekarang ni baru nak mula musim jering tau. Sebab mak saya kata kat pasar malam dah mula jumpa jering tua..

Aduhai.. tak sabar nak masak sambal jering & petai lagi..hehehe...nikmatnya!!

mrsdjones said...

Jering tua buat gulai kari pon sodap! haha... nnt Sha kongsi la resepi org Johor lak. hehe.. ;)

Sha@Mama Tina said...

aik..gulai kari jering lom pernah makan tapi jering tua rebus tumbuk masak lemak pedas pekat2 memang cara giler..pergh..meleleh air liur..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...