"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah. ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha..."

MAMA TINA'S OTHER BLOGS

  • Ain & QASEH - Ain, sweetheart kami Alami masalah alahan hidung & tonsil yang serius sejak berumur setahun lebih. Ulang alik klinik tu perkara biasa bagi kami. Dia akan m...
    1 year ago
  • Demam RJ Mula Kembali!! - MARISSA yang cantik manis.. Jangan salah nama sudah. Baru nak kenal nama2 RJ ni sebab susah nak menyebut dalam group..huhu Ingatkan dah mati aritu.. Layan....
    2 years ago

Friday, March 25, 2011

Tak Dapat Kat Mama.. Dapat Kat Tina Pun Jadi lah..

Apanya yang tak dapat kat mama?
Hehe..
Rambut la..
Mama sebenarnya minat giler dengan fesyen rambut gulung2
tapi..dah lahir dengan rambut macam pembaris kan..nak buat camner..hoho pembaris la sangat!

Tapi rupanya anak dara mama yang dapat rambut yang mama idam-idamkan ni
Citernya..
Masa sarat mengandungkan Tina 8 bulan lebih, mama & abah gi satu jemputan kawen adik ipar kawan abah
Kat situ mama ternampak sorang budak gegirl ni rambutnya bergulung2 macam fesyen barbie
Terkeluar kat mulut..
"ee..tengok yang..cantiknya rambut dia kan.."

Ha..
kuar je Tina dari dalam perut ..mana ada rambut..suspen you!

Lepas setahun..rambut tumbuh..
hoho..rambut idaman malaya..
rambut idaman mama..

Jadilah kan..
anak dara mama..dapat rambut yang mama suka..





see.. rambut dia memang bergulung2 macam ni..sepanjang hari






pandangan sisi tepi..sorri lah..hp cam kucing ni blur sket..hihi






Ha..ni clear sket..


sampaikan pernah ada orang tanya..
"buat kat salun ke? Berapa ratus nak buat macam ni?"

kusmangat..berapa ratus ek..
mama dengan confidentnya cakap
"buat kat dalam perut kak.."
hehe..selambaland tak jawapan mama..

Setiap kali keluar berjalan
takkan pernah ada orang yang tak menegur rambut Tina ni
kalau dulu mama selalu keluar tak bertudung
orang akan pandang mama..pandang abah..then pandang Tina banyak kali..
pastu mesti dapat soalan cepu emas yang kat atas tu la..
hehe

Alhamdulillah..
Allah tunaikan jugak keinginan mama kan..

Tapi kan..
cuba korang bayangkan..
kalau la Tina ni ada adek boy suatu masa nanti.. (boy la sangat kan..ntah bila la tu..berangan jek)
Kalaulah rambut dia macam rambut Tina..
Tak lawak ke korang?

6 comments:

lily azliyana @ mama zara said...

mmg cantek rmbut tina..makin panjang, makin terserlah kegulungannya..heheh

nway, klu tina dpt adek boy, senang jek..rase rambut tk sesuai..leh bg botak tros..ekekeke

dieya said...

sama laa mcm adik2 sepupu dieya.. mak ngan ayah diorg rambut lurus/wavy.. dpt kat diorg rambut gulung2 coz nenek diorg belah sana rambut kerinting. comel sgn budak kecik rambut gulung2, mcm goldilocks!

Lelord said...

hehhehe xyah sikat

Sha@Mama Tina said...

Lily - hehe..bagus jugak cadangan tu ek..agak2 kalu boy..tak sesuai rambut gulung2..gunting jek bg pendek mcm ronaldo!

Sha@Mama Tina said...

Dieya - mungkin jugak la dieya..sebelah2 abah dia kot ada yg rambut mcm ni..

semua family impressed sgt dengan rambut Tina..hehe.. cantik..mmg mcm goldilocks tp version yg hitam kaler la..hehe

Sha@Mama Tina said...

Lelord - sikat time separuh basah je lord..pastu takleh sikat dah..nnt dia nangis..sakit katanya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...