"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah. ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha..."

MAMA TINA'S OTHER BLOGS

  • Ain & QASEH - Ain, sweetheart kami Alami masalah alahan hidung & tonsil yang serius sejak berumur setahun lebih. Ulang alik klinik tu perkara biasa bagi kami. Dia akan m...
    1 year ago
  • Demam RJ Mula Kembali!! - MARISSA yang cantik manis.. Jangan salah nama sudah. Baru nak kenal nama2 RJ ni sebab susah nak menyebut dalam group..huhu Ingatkan dah mati aritu.. Layan....
    2 years ago

Sunday, September 18, 2011

Chiffon Pandan : Percubaan Ke-Tiga

Setelah percubaan 1 & 2 kurang menjadi. Mama amik masa sket nak cuba kali ke-3. Harini macam rajin..so mari kita mencuba lagi..yihaaa..


So hasilnya kali ni.. hmmm..tak de la mabeles giler2 tapi ia menjadi la.. huhu




texture dalam dia nampak ok.. (masa ni lom rasa lagi..potong & amik gambo dulu sebagai bahan bukti)





cun..cun.. hihi





overall chiffon cake.. tepi2 sengaja digaringkan sedikit sebab 'kami' suka





Mama guna api kecil je. Sebab nak biar ia masak & kemudian garing luarnya tu. Dah la tak pandai lagi..kang bukannya garing..rentung terus pulak..

Kepada yang nak resepi sila baca di N3 INI.. ada resepi dia kat sana.

Kak Norhayati Ramlan.. huhu dah 3 kali dah kak..baru nampak menjadinya. Kek chiffon akak & lela lelord aka MamaNajlaa yang menjadi motivasi saya.. huhu

Ada ke kak Norhayati ni sampai blog aku ha? hihihi...

3 comments:

Lelord said...

Pheeweet tahniah2

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

cayalah mama tina.. =)
psst.. mitak sekeping bleh???

ibuayahdamia said...

memang dah nampak macam yang jual2 kat pasaraya dah...hehe..tahniah..

sha..ZARINA AYU COLLECTIONS kat tmn teratai....jemput singgah kalau ader masa...insyallah..nanti masa launching ayu jemput sha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...