"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah. ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha..."

MAMA TINA'S OTHER BLOGS

  • Ain & QASEH - Ain, sweetheart kami Alami masalah alahan hidung & tonsil yang serius sejak berumur setahun lebih. Ulang alik klinik tu perkara biasa bagi kami. Dia akan m...
    1 year ago
  • Demam RJ Mula Kembali!! - MARISSA yang cantik manis.. Jangan salah nama sudah. Baru nak kenal nama2 RJ ni sebab susah nak menyebut dalam group..huhu Ingatkan dah mati aritu.. Layan....
    2 years ago

Monday, June 22, 2015

4 Ramadhan

4 Ramadhan pun sudah berlalu.. masih cuba memasak sesimple mungkin sahaja. 

Berbuka puasa 4 Ramadhan pun dirumah MIL. Apa yang mama dah masak mama bawak je la. Yang penting kita masak menu kita sebab kat rumah MIL pun ada menu sendiri. Azam nak memasak tu masih ada :)

Sweetheart kekal berpuasa penuh semalam disebalik semangat yang hampir luntur tu. Melatih semangat berpuasa anak2 memang tak mudah. Memaksa bukan satu jalan yang baik.. Tapi bagi mama dia mesti faham apabila tiba Ramadhan.. semua ummat islam berpuasa. Jadi semangat berpuasa tu lebih kuat..

Tahun lepas bangun sahur pun tak mahu..tapi tahun ini dia gigih bangun sahur. Senang dikejut & makan habis. Walau cuma suku hujung senduk nasinya.. air secawan lebih sket je dengan susu..

Love u lah sayang..

Jom tengok menu semalam..





Air yang biasa-biasa je.. belum ada buat air luar biasa lagi..

Selesai azam di 4 Ramadhan..
Alhamdulillah

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...