"Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah. ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha..."

MAMA TINA'S OTHER BLOGS

  • Ain & QASEH - Ain, sweetheart kami Alami masalah alahan hidung & tonsil yang serius sejak berumur setahun lebih. Ulang alik klinik tu perkara biasa bagi kami. Dia akan m...
    1 year ago
  • Demam RJ Mula Kembali!! - MARISSA yang cantik manis.. Jangan salah nama sudah. Baru nak kenal nama2 RJ ni sebab susah nak menyebut dalam group..huhu Ingatkan dah mati aritu.. Layan....
    2 years ago

Thursday, December 12, 2013

Ayam Bakar Versi Berpantang..


Sessi berpantang bukannya selalu. Jadi menu berpantang ni tak berapa nak masuk dalam diari hihi. Ini resepi ayam bakar dari kawan mama Lela  Lelord..

Mudah je..
Ini ayat dari tuan punya resepi :).. copy je..
"Aku selalu blend bwg, bwg outih halia, ketumbar, jintan manis n jintan putih
Garam kunyit aku boh madu skali
Kadang letak skali sos blackpepper, kalau x pun blend aje biji"

Jadi mama cuba.. memang sedap sangat.. 
plus..
mama hiris bawang besar, bawang putih & halia muda sekali. tabur keliling ayam bakar yang hampir masak. bau akan lebih wangi.. Bila makan..makan semuanya sekali.. membantu keluarkan angin :)



Thanks Lela Lelord.. sedap weh resepimu :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...